Interview Herman Tomas

Wie ben ik?
Herman Tomas, 70 jaar geboren in Nijmegen en 50 jaar daar gewoond.
Ik heb in Nijmegen bij Willem Smit als lichtdrukker gewerkt. In 1969 ging ik naar Van Mameren drukkerij. Ik deed de opleiding Reprografie bij de grafische school in Amsterdam en werd als reprograaf te werk gesteld. Bij Van Mameren kon ik opklimmen naar de functie van chef van de afdeling Repro, waar negen personen werkzaam waren.
Helaas werd ik ontslagen vanwege reorganisatie. Ik kon gelukkig terecht bij de Sociale Dienst van de gemeente Nijmegen. Dat was bij de stichting Uitzicht. In zat gedurende acht jaar in de ondernemingsraad.
In 1997 verhuisde ik naar Houten.

Dat kwam doordat vrienden van mij verhuisden naar Houten en ik erg gehecht was aan hun hond. Ik ben dus die hond achterna gegaan. Ik heb een jaar in Houten gewoond. Toen werkte ik als nachtportier bij een bejaardencentrum in Nijmegen. Ik moest elke dag reizen maar dat vond ik niet erg want de hond mocht gezellig mee.

verhuizing naar Nieuwegein >>> ...

Interview Marjory van Son

Wie ben je?

Marjory van Son, 57 jaar, getrouwd en moeder van 3 volwassen kinderen en eentje op een wolk.
Ik ben geboren in Breda en heb een poos in Zweden gewoond. In 1968 ben ik in Breda terug gekomen.
Mijn opleiding heb ik gehad op de Pedagische Academie, en heb daarna als directie-secretaresse gewerkt tot we kinderen kregen.

Sinds een paar jaar studeer ik Spaans. In 1979 verhuisden we naar Nieuwegein en heb ik de gemeente helemaal opgebouwd zien worden.
Toen de jongste naar school ging ben ik bij Felicitas gaan werken als trainer en begeleider van 20 hostesses. Tevens was ik werkzaam in buurthuizen en zat, als bestuurslid ook in ouderraden en verschillende commissies.

Waarom politiek actief geworden? >>>

Interview Haseena Bakhtali

Wie ben ik?

Haseena Bakhtali, moeder van twee volwassen dochters  en twee volwassen zoons. Een paar jaar Landbouwkunde gestudeerd in Suriname, daarna Psychologie in Utrecht en later ook Rechtsgeleerdheid. 20 jaar politieagent geweest waarvan 7 jaar parttime omdat ik daarnaast welzijns-/jongerenwerk ben gaan doen. Wilde niet alleen repressief optreden maar ook wat in de preventie betekenen.
Ben als vrijwilliger actief in het vrouwenwerk (zit al 20 jaar in het comité Internationale Vrouwendag Nieuwegein) en in het organiseren van ontmoetingen om de dialoog tussen de verschillende groepen te bevorderen. Dat doe ik samen met 3 geweldige mensen vanuit Meetingpoint Nieuwegein. Heb diverse workshops verzorgd voor vrouwen over de thema's Empowerment en Emancipatie. En hard gewerkt aan het realiseren van een Stille Ruimte in het Stadshuis van Nieuwegein.

Interview Ron Theben Tervile

Wie ben ik?
Mijn naam is Ron Theben Tervile, geboren in Utrecht en 48 jaar jong.
Ik ben getrouwd met een fantastische vrouw en we hebben samen vijf lieve kinderen tussen 25 en 16 jaar.
Ik ben werkzaam in de techniek en ben verantwoordelijk voor het aansturen van de technische dienst bij een verpakkingsfirma.