Een leuk ultrakort en krachtig campagne filmpje

In Nieuwegein hebben we één woordje voor democratie: ZWIJG!

In Nieuwegein is de gemeenteraad compleet NIET in control, bewezen corruptie wordt afgedekt in plaats van bestreden.

Op het moment dat 32 van de 33 raadsleden bewezen corruptie afdekken, corruptie die mogelijk voor miljoenen schade oplevert aan de Nieuwegeinse gemeenschap, dan weet je dat je te maken hebt met niet alleen een moreel failliete gemeente maar ook een financieel failliete gemeente. Het CDA zegt openlijk dat ze het geen probleem vinden als ChristenUnie-fractievoorzitter Martin Monrooij zijn privéfacturen met gemeenschapsgeld betaalt.

Zo gaat corruptie in zijn werk...>>>

De betekenis van de verkiezingsuitslag voor het nieuwe bestuur

Op maandag 24 maart werd in een vergadering de uitslag van de verkiezingen door de verschillende partijen geduid. Opvallend was de afkeer voor afsplitsers die werd uitgesproken door oude partijen als VVD, PvdA, CDA, CU etc.
D66 ging verder door te stellen dat wat hun betreft Stadspartij Núwegein uit de onderhandelingen zou worden gehouden vanwege de manier waarop wij oppositie hebben gevoerd de afgelopen jaren. Samenwerken met Nú zou, volgens D66, niet de gewenste kwaliteit opleveren.

Deze D66 uitspraken zijn ronduit lachwekkend te noemen.

Nú is beloond door bijna 1000 kiezers >>>

Verkiezingsprogramma 2018-2022

Waar u naar moet kijken bij het uitbrengen van uw stem zijn niet de verkiezingsprogramma's. Niet de krantenartikelen. Want daar wordt veel verzwegen wat u zou moeten weten en daar wordt zelfs stemming gemaakt en uw stemming op een oneerlijke manier beinvloed. In Nieuwegein hebben we GEEN objectieve media. Ja u leest het goed.
De Molenkruier is de afdeling communicatie van de gemeente, dus van het college, dus van de collegepartijen. Wat u in de Molenkruier leest is wat de collegepartijen willen dat u te lezen krijgt. De verklaring is heel simpel.
De gemeente, het college, betaalt dik geld (uw geld) voor de gemeentepagina's in de Molenkruier. De Molenkruier kan niet bestaan zonder dat geld van de gemeente. De redactie van de Molenkruier is daarmee compleet afhankelijk geworden van de gemeente.

Het beste wat u zou kunnen doen is om met uw neus bovenop de activiteiten van de raadsleden te gaan zitten. Maar dat is niet realistisch.
Debatten zijn amusement. En zeggen he-le-maal niets over de praktijk. Waar alle beslissingen in achterkamertjes worden genomen en de raadsdebatten vooral voor de bühne en voor de show zijn.

Wilt u wat over ons weten, lees dan op onze website. Of mail ons of bel ons. Daarover kunt u van alles lezen op deze website. Uit hetgeen u leest kunt u conclusies trekken over onze waarden en normen. Over onze visie voor Nieuwegein en voor de Nieuwegeinse samenleving.

Geleverde prestaties zijn de beste garanties voor de toekomst ...>>>

Powerlijst 2014-2018 Stadspartij Núwegein, meeste vrouwen en jongeren

1. Bakhtali, Haseena  (lijsttrekker)
  2. Theben Tervile, Ron
  22. Mussen, Ans
  23. van der Leeuw, Humphrey
  24. Tomas, Herman

Wij hebben niet alleen net zoveel kandidaten als Groenlinks en D66 samen maar ook de meeste vrouwen en de meeste jongeren onder de 19 jaar namelijk vijf.