De betekenis van de verkiezingsuitslag voor het nieuwe bestuur

Op maandag 24 maart werd in een vergadering de uitslag van de verkiezingen door de verschillende partijen geduid. Opvallend was de afkeer voor afsplitsers die werd uitgesproken door oude partijen als VVD, PvdA, CDA, CU etc.
D66 ging verder door te stellen dat wat hun betreft Stadspartij Núwegein uit de onderhandelingen zou worden gehouden vanwege de manier waarop wij oppositie hebben gevoerd de afgelopen jaren. Samenwerken met Nú zou, volgens D66, niet de gewenste kwaliteit opleveren.

Deze D66 uitspraken zijn ronduit lachwekkend te noemen.

Nú is beloond door bijna 1000 kiezers >>>

Powerlijst Stadspartij Núwegein, meeste vrouwen en jongeren

1. Bakhtali, Haseena  (lijsttrekker)

2. Theben Tervile, Ron

3. van Son, Marjory

4. Abdoelkariem, Elfriede

5. Bakhtali, Tariq

6. Mettendaf, William

Stemwijzer Stadspartij Núwegein

1. In Nieuwegein moet niet meer cameratoezicht komen

Menselijk toezicht: Ja. Denk aan de wijkagenten oude stempel. Cameratoezicht: Nee. Alleen bij hoge uitzondering zoals bijvoorbeeld bij de Duikeendtunnel.
Veiligheid is belangrijk voor onze inwoners maar aan cameratoezicht kleven risico's. Kwaadwillenden nemen voorzorgsmaatregelen bijvoorbeeld een bivakmuts over het hoofd. Terwijl een onschuldige makkelijk een strafrechtelijk verdachte kan worden omdat hij net op het verkeerd moment en verkeerde plek is gefilmd door zo'n camera.

Wapenfeiten 2010-2014

1. Bewoner City Plaza vs Corio
Bij de bouw van de nieuwe binnenstad las ik in de krant over een bewoner die een rechtszaak was begonnen tegen Corio omdat zijn uitzicht helemaal zou verdwijnen door de opbouw boven de ingang bij Vero Moda. Wij hebben contact opgenomen met die bewoners. Twee senioren die alles hadden geinvesteerd in hun woning en daar de laatste fase van hun leven leuk hadden willen doorbrengen. Mevrouw was ziek en net geopereerd. We hebben het dossier bestudeerd en zijn ook buiten gaan kijken hoe de situatie eruit zag bij hun tuin. De bewoner vertelde dat Corio uit "wraak" dat ze naar de rechter waren gestapt, een glazen gedeelte zou gaan dichtmaken. Dus geen glas meer waar ze doorheen zouden kunnen kijken. Hun stond een massief blok te wachten waar ze tegenaan zouden kijken vanaf hun balkon.

Thema's Verkiezingsprogramma 2014-2018

Daden in het verleden geven meer garantie dan welke verkiezingsprogramma dan ook. Het verdient dus aanbeveling om te lezen wat we allemaal reeds hebben ondernomen de afgelopen jaren. Dan weet u gelijk ook hoe wij ons raadswerk zullen vervolgen na de verkiezingen en wat onze speerpunten zijn..

Voor degenen die graag een resume willen lezen over Stadspartij Núwegein werken wij aan een programma dat is gebaseerd op onze activiteiten en standpunten in de jaren hiervoor. Wij gaan door op dezelfde weg.

Meer artikelen...